• 989124458139
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • شنبه تا چهارشنبه 10 الی 18

آیا می دانستید ...؟

اینفلوئنسر کیست(آذر1402)


ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اینفلوئنسر کیست؟

امروزه مشاغل بسیار زیادی هستند که در بین افراد جایگاه خاص خود را دارند . اگر کمی تمرکز و دقت باشد می توان به راحتی در آنها فعالیت کرد و به راحتی سرمایه زیادی را برای خود پس انداز کرد همچنین درآمد خود را روز به روز افزایش داد. یکی از این مشاغل اینفلوئنسر است که در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل از این شغل بپردازیم.

اینفلوئنسر به شخصی گفته می شود؟

اینفلوئنسر به شخصی گفته می شود که بر روی تصمیم خرید دیگران با کمک نفوذ، دانش، موقعیت یا روابطی که با مخاطبان دارد، قدرت کافی برای تاثیر گذاری بر روی خریدار را دارد. این افراد فقط ابزاررا انتخاب می کنند، همچنین به دلیل داشتن روابطی که با برندها دارند می‌توانند برای دستیابی به اهداف انتخاب مشارکت داشته باشند.

اینفلوئنسر که در زبان انگلیسی با عنوان Influencer  و در زبان فارسی به معنی شخص تأثیرگذار در شبکه های مجازی مانند: اینستاگرام، آپارات، یوتیوب را بارها شنیده اید این گروه از افراد با روش های بازاریابی آنها که به اینفلوئنسر مارکتینگ مشهور است در حال حاضر بسیار مورد توجه کارفرمایان و فروشندگان قرار می گیرند. پیش از این درباره دیجیتال مارکتینگ مطلبی برای شما به اشتراک گذاشته ایم اینفلوئسر های مارکتینگ هم می توانند بخشی از آن باشند که در ادامه به آنها می پردازیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ کیست؟

همان طور که در بالا اشاره شد، اینفلوئنسر کسی است که به دلیل قدرت، دانش و موقعیت اجتماعی خود این قدرت را دارد که تصمیم خرید مردم را تحت تأثیر قرار دهد. مثلا یک ورزشکار خوب می تواند خریدو فروش وسایل ورزشی را برای مردم به عهده بگیرد. او می تواند مشاوره خوبی برای تبلیغات و به فروش رساندن اقلام ورزشی باشد. در نظر داشته باشید که منظور ما برند خاصی نیست بلکه نوع فعالیت و تاثیر گذاری مستقیم اینفلوئنسر بر روی مردم می باشد. پس هیچ فرقی نمی کند که یک اینفلوئنسر درکجا فعالیت کند. به همین دلیل در ادامه می خواهیم به محیط های مختلف فعالیت آنها مانند اینستاگرام بپردازیم.

اینفلوئنسرها در اینستاگرام

همان طور که می دانید امروزه شبکه های اجتماعی بخش جدایی ناپذیراز زندگی مردم شده است. طبیعتا برخورد و اطلاع از آخرین اخبار چهره های مشهور و معروف بسیار ساده تراز قبل شده است. یکی از شبکه هایی که این امکان را بیشتر از بقیه فراهم می کند، اینستاگرام است. قبل از این مقاله ای درباره تولید محتوا در اینستاگرام برای شما به اشتراک گذاشته ایم چرا که با ظهور اینستاگرام و قابلیت دنبال کردن، یکسری از افراد بر اثر شهرت و یا مطالبی که در پیج خود منتشر می کنند فالوورهای بسیاری را جذب می کنند.

تولید محتوا در اینستاگرام و رعایت برخی از قوانین آن می تواند فروش محصول مورد نظر را بیشتر کند. در کناراین موارد افراد پس از مدتی که به فالوورهای زیاد و شهرت رسیدند، شروع به تبلیغات در پیج خود و درآمدزایی می کنند. گاهی اوقات این افراد از چند میلیون تومان از هر پست نیز می گذرد.تا آنجایی که برخی از افراد در حال حاضر به دور کاری و آنلاین مشغول به فعالیت هستند. به همین ترتیب می توان گفت که اینفلوئنسر ها بیشتر فعالیت شان به صورت آنلاین انجام می گیرد. اینفلوئنسر ها به دسته مختلف فعالیت تقسیم بندی می شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

انواع مختلف اینفلوئنسرها

دسته اول - افراد مشهور یا سلبریتی ها: این گروه شامل: بازیگران، هنرمندان، بازیکنان فوتبال می باشند. کسانی که بین مردم بخاطر شغلی که دارند مشهور و محبوب هستند. شرکت ها نیز به این نتیجه رسیده اند که اگر محصولی را یک سلبریتی محبوب تبلیغ کند، قطعاً فروش آن بالا خواهد رفت. این نوع از فعالیت متاسفانه دارای دو مشکل عمده می باشد:

  • اکثر هنرمندان، بازیکنان ، فوتبالیست ها برای تبلیغات خود مبلغ هنگفتی را اعلام می کنند. که این خود یک ضرر فراوانی است.
  • احتمال اینکه گاهی برخی از این تبلیغات به نتیجه دلخواه نرسد بسیار زیاد است. در چنین شرایطی هزینه پرداخت شده اما نتیجه آنچه که می خواستند به دست نیامده است.

در نتیجه باید این فعالیت به صورت کاملا برنامه ریزی شده باشد و شخصی که به عنوان اینفلوئنسر انتخاب می شود متناسب با کالای مورد نظر باشد.

دسته دوم - مدیران و رهبران یک صنعت: این گروه از افراد به دلیل قدرت، طرز فکر و جایگاهی که دارند مورد احترام بسیارزیادی قرار می گیرند. برخی از افراد عبارتند از:  ژورنالیست ها و نویسندگان، افراد تحصیل کرده آکادمیک، متخصصان یک صنعت و مشاوران حرفه ای که می توانند تاثیر بسزایی بر روی تصمیمات مخاطبین خود بگذارند؛ زیرا مردم این افراد را یک خبره در حیطه کاری خود می دانند و قبول دارند که اگر در مورد موضوعی صحبت کنند آن موضوع بسیار مهم است.

یکی از بهترین حالات برای شرکت ها این است که یک نویسنده و ارائه کننده محتوا در مورد محصول آن در تریبون خود می تواند وب سایت، روزنامه، شبکه اجتماعی  و مواردی از این قبیل را که خیلی از این افراد با رهبران فکری و صنعتی در ارتباط هستند در مورد آن ها صحبت کنند.

دسته سوم - بلاگرها و تهیه کنندگان محتوا: بلاگرها یا همان نویسندگان وب سایت ها نیز جزء اینفلوئنسر ها محسوب می شوند. در وب سایت های اینترنتی بسیار معتبر در هر زمینه ای وجود دارد که خوانندگان با مطالعه آن ها در مورد خرید یک محصول تصمیم می گیرد. اکثر شرکت ها برای تبلیغ محصول خود، آن را در اختیار یک نویسنده حرفه ای قرار می دهد تا محصول را تست و بررسی کند و در مورد آن مطلب در وب سایت خود منتشر کند. برخی از این وب سایت ها صفحه ای را برای تبلیغ دهنده به صورت اختصاصی قرار می دهد تا شرکت ها برای محصول خود بنویسند و آدرس وب سایت یا شرکت خود را در آن قرار دهند. این دسته از فعالیت های اینفلوئنسری بسیار در بین مردم رواج دارد.

دسته چهارم- میکرو اینفلوئنسرها: این گروه از اینفلوئنسرها مردم عادی هستند با این تفاوت که به دلیل تخصص خاصی که دارند، در بین دیگر دسته ها جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. در این نوع از اینفلوئنسرها تنها تعداد دنبال کنندگان مهم نیست بلکه ارتباط و جایگاه آنها با مخاطبین خود بسیار مهم است.

آنها ممکن است خیلی از شرکت ها را حتی قبل از پیشنهاد تبلیغاتشان نشناسند اما این گروه دوست ندارد به خاطر یک تبلیغ و کسب درآمد از آنها مخاطبین خود را از دست بدهند یا آنها را از خود ناراحت کنند. برخی از اینفلوئنسرها ممکن است حتی به اندازه یک سلبریتی  ارزش داشته باشند و  می‌گویند مخاطبین خود را می‌پذیرند زیرا مردم بیشتر خود را صرف شبکه‌های اجتماعی و اتفاقات درون آن می‌کنند.

 اینفلوئنسر چه نقشی در بازاریابی دارند؟

بازاریابی اثرگذار یک استراتژی تبلیغاتی است که با استفاده از شخصیت ها و افراد مشهور (معروف به اینفلوئنسرها) به منظور تأثیرگذاری بر خریداران و جذب مخاطبان استفاده می‌شود. این روش تبلیغاتی در دهه اخیر به طور قابل توجهی در حال رشد بوده است و تأثیر بسزایی بر صنعت تبلیغات داشته است

استفاده از اینفلوئنسرها در تبلیغات بسیاری از مزایا را برای برندها و تجارت‌ها به همراه دارد. اولاً، این روش به برندها کمک می‌کند تا به راحتی به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. با توجه به اینکه اینفلوئنسرها دارای طرفداران و دنبال کنندگان فعال هستند، همکاری با آنها می‌تواند به برندها کمک کند تا به مشتریان جدید دست یابند و فروش خود را افزایش دهند.

ثانیاً، استفاده از اینفلوئنسرها در تبلیغات، راهی موثر برای ایجاد اعتماد مشتری نیز محسوب می‌شود. زمانی که یک اینفلوئنسر محصول یا خدمات یک برند را توصیه می‌کند، مخاطبان با توجه به اعتبار و شهرت او، به راحتی می‌توانند به این توصیه اعتماد کنند و احتمال خرید آن محصول یا خدمات را بیشتر می‌کنند

اینفلوئنسر کیست؟

بیشتر بدانیم:صفر تا صد عضویت در لینکدین

فرق بلاگر و اینفلوئنسر

بلاگر به عنوان یک خالق محتوا عمل می کند و مطالب خود را در وبلاگ شخصی خود منتشر می کند. وی معمولاً با استفاده از نوشتن، عکاسی، ویدئوسازی و دیگر روش ها، محتوای گوناگونی را ایجاد می کند. وظیفه اصلی فرق بلاگر ایجاد محتوای ارزشمند و جذاب برای جذب مخاطبان است. چالش های فرق بلاگر شامل پیدا کردن موضوعات جدید، تولید محتوای خلاقانه و مدیریت زمان است. مزیت اصلی این نقش آزادی بیشتر در انتخاب موضوعات و خلاقیت است.

اینفلوئنسر یک شخصیت مشهور در رسانه های اجتماعی است که توانایی تأثیرگذاری بر مخاطبان خود را دارد. اینفلوئنسرها معمولاً در حال ارائه نظرات، معرفی محصولات و خدمات، و ایجاد تحولات در صنعت مربوطه هستند. وظیفه اصلی اینفلوئنسر ایجاد رابطه با مخاطبان و جذب توجه آنها است. چالش های این نقش شامل مدیریت رابطه با برندها، تعامل با مخاطبان و حفظ اعتماد مخاطبان است. مزیت اصلی این نقش دسترسی به همکاری های تجاری و سهولت در تأثیرگذاری بر مخاطبان است.

با این حال، هر دو نقش مزایا و معایبی دارند. برای فرق بلاگر، مزایا شامل خلاقیت بیشتر، کنترل بیشتر بر محتوا و ایجاد هویت شخصی است. اما چالش هایی مانند کسب درآمد پایدار و رشد مخاطبان ممکن است وجود داشته باشد. در مورد اینفلوئنسرها، مزایا شامل فرصت های تجاری، قدرت تأثیرگذاری و شهرت است. اما در عین حال، وابستگی به همکاری های تجاری و نیاز به حفظ اعتماد مخاطبان می تواند معایبی باشد.

فرق اینفلوئنسر با بلاگر

دختر اینفلوئنسر چه کسی است؟

دختر اینفلوئنسر یک اصطلاح فارسی است که در انگلیسی به «دختر تأثیرگذار» ترجمه می‌شود. او فردی است که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب یا تیک‌توک دنبال‌کنندگان قابل‌توجهی دارد و از نفوذ خود برای اشتراک‌گذاری محتوا، تبلیغ محصولات یا خدمات و شکل‌دهی به عقاید بین دنبال‌کنندگانش استفاده می‌کند. این اینفلوئنسرها اغلب در زمینه های خاص مانند مد، زیبایی، سبک زندگی، تناسب اندام یا مسافرت تخصص دارند و جامعه ای وفادار را حول برند شخصی خود می سازند.

نقش اصلی یک دختر اینفلوئنسر ایجاد محتوای جذاب و جذاب برای مخاطبانش است. این می‌تواند شامل اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدیوها، آموزش‌ها، بررسی‌ها یا داستان‌های شخصی باشد که با دنبال‌کنندگان او طنین‌انداز می‌شود. او با ارائه مداوم محتوای با کیفیت بالا، خود را به عنوان منبع قابل اعتماد اطلاعات و الهام معرفی می کند.

ظهور دختر اینفلوئنسر چشم انداز رسانه های اجتماعی را متحول کرده است و عصر جدیدی از نفوذ دیجیتال را به وجود آورده است. نقش آن‌ها به‌عنوان خالق محتوا، سفیران برند، و پیشگامان تأثیر عمیقی بر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، شکل‌دهی به رفتار مصرف‌کننده و توانمندسازی برندها برای ارتباط با مخاطبان هدف خود به روش‌های نوآورانه داشته است. از آنجایی که نفوذ دختر اینفلوئنسر همچنان در حال رشد است، نمی توان اهمیت آنها را در حوزه بازاریابی دیجیتال دست کم گرفت.

بیشتر بدانیم:چگونه در لینکدین پست قرار دهیم

 

اینفلوئنسر های ایرانی

اینفلوئنسرهای ایرانی به عنوان افرادی هستند که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و... فعالیت می‌کنند و توانایی تأثیرگذاری بر مخاطبان خود را دارند. این افراد معمولاً در زمینه‌های مختلف مانند مد، آرایش، سلامتی، آموزش، سفر و غیره فعالیت دارند و توانایی جذب تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان را دارند.
اینفلوئنسر های ایرانی زن در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، از جمله مد و فشن، آرایش و زیبایی، آشپزی، سفر، ورزش و سلامتی، هنر و فرهنگ، و دیگر زمینه‌ها. مثال‌هایی از اینفلوئنسرهای زن ایرانی شامل مریم السادات زاده (در زمینه مد و فشن)، آتوسا خسروی (در زمینه آرایش و زیبایی)، نیلا بهرامی (در زمینه آشپزی)، نگین خوشرنگ (در زمینه ورزش و سلامتی) و ساناز بیات (در زمینه هنر و فرهنگ) می‌باشند.

شغل اینفلوئنسر چیست؟

شغل اینفلوئنسر یعنی کسی که از طریق شبکه‌های اجتماعی و محتوای آنلاین، توانایی تأثیرگذاری بر مخاطبان و دیده شدن دارد. آنها معمولاً محتوایی را در زمینه‌های خاصی مثل مد، آرایش، غذا، سفر، فیلم و سرگرمی و... ایجاد می‌کنند تا جذب دنبال‌کنندگان و همراهان بیشتری شوند.
تلفظ کلمه "اینفلوئنسر" به انگلیسی به صورت "influencer" است، به این صورت تلفظ می‌شود: /ˈɪn.flu.ən.sər/.
بهترین سایت برای یک اینفلوئنسر به اهداف، مخاطب و نوع محتوایی که تولید می‌کنه بستگی دارد.

اینفلوئنسر اینستاگرام چیست؟

اینفلوئنسر اینستاگرام یک فرد یا شخصیت که با داشتن تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان در اینستاگرام، توانایی اثرگذاری بر رفتارها، نگرش‌ها و تصمیم‌گیری‌های افراد را دارد. این افراد معمولاً موضوعات خاصی مانند زیبایی، مد، غذا، سفر، فیلم و سرگرمی و... را بررسی و به اشتراک می‌گذارند و اغلب با تبلیغ محصولات و خدمات به عنوان قسمتی از همکاری‌های تبلیغاتی، درآمدزایی می‌کنند.

سوالات متداول

1- چگونه می‌توانم یک اینفلوئنسر شوم؟

ایجاد و مدیریت حضور قوی در شبکه‌های اجتماعی و همکاری با برندها و شرکت‌ها برای تبلیغات و همکاری‌های تبادلی.

2- چگونه می‌توانم تعداد دنبال‌کننده‌هایم را افزایش دهم؟

ارائه محتوای منحصربه‌فرد و ارزشمند و استفاده از هشتگ‌های مرتبط با موضوعات خود.

 

سخن آخر...

برای اینکه یک اینفلوئنسر حرفه ای باشید نیازی به دانش و سابقه بالایی نیست فقط کافی است که علاقه مند به یادگیری روزانه و قدرت بیان عالی باشید تا بتوانید به راحتی بر روی افراد مختلف تاثیر زیادی بگذارید.

 


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

معرفی تیم نوآوران پارسی

سرور بهجت

سرور بهجت

تولید کننده محتوا
فاطمه رسولی

فاطمه رسولی

طراح گرافیک و تدوینگر
پدرام گلمحمدی

پدرام گلمحمدی

تولید کننده محتوا
فاطمه حیدری

فاطمه حیدری

مدیر مجموعه
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوآوران پارسی طرح گستران می باشد.