• 989124458139
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • شنبه تا چهارشنبه 10 الی 18

آیا می دانستید ...؟

کاربران با نام نویسی در این شبکه اجتماعی می توانند یک گذر واژه به خود اختصاص داده و در آن دوستان و آشنایان خود را پیدا کرده و مکاتبه کنند.در حال حاضر فیس بوک دارای 2 میلیارد کاربر در تمام دنیا است .

😀 راهنمای جامع فیسبوک+نحوه استفاده


امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

راهنمای جامع فیس بوک

رهنمای استفاده از فیسبوک

  • راهنمای جامع استفاده از فیس بوک

قطعا بارهابه عنوان یک بازدید کننده وارد یک سایت شده اید و در گوشه تصویر آیکون های مختلف ارتباطی مانند تلگرام، واتس آپ، اینستاگرام را مشاهده کردید . این ها دقیقا پل های ارتباطی شما و فروشندگان مربوط به آن سایت می باشند.

درمیان راه های ارتباطی حتما آرمی آبی رنگ که شما آن را با نام فیس بوک می شناسید به چشم شما خورده است. ما دراین پست می خواهیم به بررسی کامل فیس بوک بپردازیم پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

فیس بوک چیست؟

فیس بوک (Face book) یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی است که هر روزه به تعداد کاربران آن اضافه می شود. در تمام دنیا می توان در کنار ابزار های دیگر تبلیغاتی مانند پینترست از آن استفاده کرد و با کمک آن می توان خرید و فروش، دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار خود را به انجام رساند. شاید برایتان جالب باشد که تاریخچه کوتاهی از فیس بوک بدانید. در ادامه برای شما مختصری از آن را توضیح می دهیم.

  • تاریخچه فیس بوک

در 4 فوریه سال 2004 میلادی در دانشگاه هاروارد مارک زاکربرگ، به همراه ادوارد وسادرین، اندومک کالم، داستین موسکووتیزوکریس هیوز که در آن دانشگاه مشغول تحصیل بودند اختراع شد. در ابتدا فقط دانشجویان دانشگاه هاروارد می توانستند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند؛ اما بعد ازمدتی به دانشگاه دیگر مانند: دانشگاه آکسفورد هم منتقل شد. به تدریج در اختیار عامه مردم در هرکجای دنیا که باشند قرار گرفت.

کاربران با نام نویسی در این شبکه اجتماعی می توانند یک گذر واژه به خود اختصاص داده و در آن دوستان و آشنایان خود را پیدا کرده و مکاتبه کنند. در حال حاضر فیس بوک دارای 2 میلیارد کاربر در تمام دنیا است. همچنین در کارتن ها، کتاب ها و برنامه های مختلف فیس بوک را به عنوان یک شبکه اجتماعی در نظر می گیرند. حال که درباره تاریخچه آن اطلاعاتی یادگرفتید می توانیدبا مراجعه به قسمت بعدی این مقاله تفاوت بین شرکت فیس بوک و شبکه اجتماعی فیس بوک را درک کنید.

 

  • تفاوت بین شرکت فیس بوک و شبکه اجتماعی فیس بوک چیست؟

شرکت فیس بوک به طور کلی به 4 بخش مختلف: واتس آپ، اینستاگرام، فیس بوک مسنجر و شبکه اجتماعی فیس بوک تقسیم بندی می شود که هر کدام به نوبه خود دارای ارزش از سمت مشتریان و مراجعه کنندگان خود باشند. از آنجایی که روز به روز بر تعداد عضویت های فیس بوک اضافه می شود اکثرا بر این باورند که حتما این نرم افزار را در هر شرایطی همراه خود داشته باشند. به همین دلیل ما در قسمت بعدی در باره نسخه موبایل و تلفن هوشمند  برای فیس بوک می پردازیم. 

  • فیس بوک نسخه موبایل و تلفن هوشمند

4 آوریل 2013 یعنی حدود 9 سال بعد از درست شدن فیسبوک، نسخه مخصوص موبایل هم اختراع شد. که از بعد از آن هر تلفن هوشمند، اسمارت فون، تبلت و کلیه وسایلی که می توانست برنامه و نرم افزار هایی بر روی آن نصب شود، فیس بوک هم به عنوان برنامه اصلی دستگاه نصب می شد. این کار باعث شد که بر تعداد مشترکین فیس بوک هر روز اضافه شود. در کنار تمام اینها نوتیفیکیشن های خاص، پیام های خبری، پیام های دریافتی و موارد دیگر هم می توانست مزید بر علت شود؛ چون نرم افزار فیس بوک بر روی گوشی های اندروید به راحتی نصب می شودو مشترکین می توانستند در هرکجای دنیا که باشند از آن استفاده کنند.

اما در قسمت بعد بهتر است فیلمی کوتاه درباره نحوه عضویت در فیس بوک و با کمک تلفن های هوشمند بپردازیم.

  • نحوه استفاده از فیس بوک

  1. در نظر داشته باشید؛ که حتما باید بالای 13 سال سن داشته باشید. فیسبوک به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه ای شما را یکی از مشترکین خود می کند از طرفی دیگر؛ حتما باید دارای یک ایمیل مخصوص به خود باشید، و بدانید که برای هر اشتراک فقط یک ایمیل استفاده می شود.
  2. در قسمت بعدی صفحه ای به نام Home برای شما باز می شود که باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، ایمیل، پسورد مخصوص به خود را در آن وارد نمایید. چنانچه دوست ندارید نام اصلی خود را وارد نمایید، می توانید از نام مستعارتان استفاده کنید.
  3. Sign Up: بعد از پر کردن تمام فیلدهای مربوط به مشخصات خود بر روی دکمه Sign Up کلیک کرده تا در نهایت یک تاییدیه از سمت فیس بوک برای شما ارسال شود.
  4. آدرس خود را در ایمیل تان تایید نمایید: به ایمیل تان مراجعه کرده و آدرس را تایید کنید. این کار باعث می شود که شما وارد صفحه اصلی فیس بوک شوید. تصویر پروفایل تان را بر اساس سلیقه خودتان تغییر داده؛ چرا که این کار باعث می شود، تا شما به راحتی برای دیگر مخاطبانتان شناخته شوید و به راحتی ارتباط بر قرار کنید.
  5. دوستان خود را اضافه کنید: یکی از مزایای فیس بوک پیدا کردن دوستان وآشنایان قدیمی خود است در غیر این صورت هیچ ارزشی برای شما ندارد در این شرایط باید برای دوستان خود دعوت نامه ارسال کنید پس نام دوست خود را در بخش جستجو سرچ کرده و برای او دعوت نامه ارسال می کنید. ( Friend Inveit) زمانی که دوست شما دعوت شما را پذیرفت از دکمه Add Friend برای اضافه کردن دوست خود استفاده کنید. دوست شما به لیست مخاطبان شما اضافه می شود.
  6. Time line: اکنون می توانید هم برای خود و هم برای دیگر مخاطبان خود مطلب، تولیدمحتوا، متن، عکس ارسال و یا پست نمایید. به این قسمت Time line نیز گفته می شود.
  7. چت کردن: از موارد بسیار مهم فیس بوک چت کردن است که شما می توانید در آن با دوستان قدیمی خود چت کنید چنانچه شخص مورد نظرتان آنلاین نباشد به محض ورود به صفحه کاربری اش با پیام شما مواجه می شودو به شما پاسخ می دهد.
  8. آپلود کردن تصاویر: در نظر داشته باشید تصاویری که می خواهید انتخاب کنید حتما مناسب باشد. به دلیل اینکه پست های شما در دیگر صفحات آشنایان شما به اشتراک گذاشته می شود عکس ها را هم می توانید به صورت گروهی و هم به صورت تکی در صفحه خودبه اشتراک بگذارید.
  9. ایجاد رویدادهای گروهی: برای رویداد های گروهی می توانید مخاطبان خود را دعوت کنید فقط کافی است که ساعت، محل، ساخت پست را قبل از ایجاد رویداد در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. این بخش برای کسانی که کار فروش و تبلیغات می کنند بسیار مناسب است.
  10. حریم خصوصی داشته باشید: از موارد ترسناکی که در فیس بوک وجود دارد، این است که کلیه مطالب و اطلاعات و پست های شما در اختیار عموم قرار می گیرد. با این حال پس از ساخت اکانت حتما برای خود حریم خصوصی داشته باشید تا بازدید کنندگان پست های شما محدود به مخاطبان شما شود مگر با تایید شما دیگران بتوانند از پست های شما بازدید کنند.

سخن آخر...

برای اینکه بتوانید به راحتی با فیسبوک ارتباط برقرار کنید و همچنین بدون هیچ مشکلی عضویت خود را انجام دهید در ادامه و پایان یک فیلم کوتاه از نحوه عضویت در فیس بوک برای شما به اشتراک گذاشته ایم.

 

برچسب ها : رهنمای استفاده از فیسبوک, فیسبوک چیست, آموزش کار با فیس بوک, راهنمای استفاده از فیس بوک, آموزش فیس بوک, آموزش کار با فیس بوک, آموزش کار با فیسبوک


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

معرفی تیم نوآوران پارسی

سرور بهجت

سرور بهجت

تولید کننده محتوا
فاطمه رسولی

فاطمه رسولی

طراح گرافیک و تدوینگر
پدرام گلمحمدی

پدرام گلمحمدی

تولید کننده محتوا
فاطمه حیدری

فاطمه حیدری

مدیر مجموعه
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوآوران پارسی طرح گستران می باشد.