• 989124458139
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • شنبه تا چهارشنبه 10 الی 18

آیا می دانستید ...؟

رنگ مناسب برای طراحی سایت چیست؟


ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رنگ های مناسب برای طراحی سایت چیست؟

از آنجایی که روانشناسی رنگ ها در بخش های زندگی تاثیر فراوان دارد و هر رنگی نماد خاصی دارد بسیار مهم است که از چه رنگی در چه جایی استفاده شود پس این موضوع در طراحی وب سایت هم بسیار حائز اهمیت می باشد.

اهمیت رنگ وب سایت

همه ما خوب میدانیم که برخی از رنگ ها باعث آرامش و برخی رنگ ها استرس زا و برخی دیگر روح انسان را شاد می کند و به فرد انرژی می بخشد. انتخاب رنگ در طراحی وب سایت ها می تواند انرژی فرد را بگیرد و یا اینکه بازدید کننده را به جذب مطالب مورد نظر تشویق نماید. پس نتیجه ای مهم از این بحث این است که انتخاب رنگ با توجه به نوع کسب کار مربوطه می تواند تاثیر زیادی در جذب بازدید کننده و مخاطب داشته باشد. با این حال در نظر داشته باشید که واکنش هر انسان نسبت به رنگ ها با انسان دیگری متفاوت است. بسیاری از مردم رنگ ها برایشان اهمیتی ندارد و مطالب یک سایت را مورد بررسی قرار داده تا به نتیجه مطلوب برسند با این حال می توان گفت بهتر است که با استاندارد ها و رنگ های مناسب به آرایش یک سایت بپردازیم .

از سویی دیگر می توان گفت انتخاب رنگ ها بر روی شناسایی ونام تجاری یک سازمان و در مستحکم کردن برند شرکت تاثیر فراوان دارد به عنوان مثال برخی از برند ها که معروف و محبوب هستند و دربین اقشار مختلف مانند فیسبوک ، اپل، گوگل، یاهو و... یادتان باشد انتخاب رنگ علاوه بر تاثیری که بروی مخاطب می گذارد تاثیر مستقیم بر روی خواندن اطلاعات داخل سایت شما دارد.

رنگ برای طراحی سایت

نکته به طور کلی می توان گفت که رنگ های اصلی ما قرمز، زرد و آبی هستندو باقی رنگ ها از ترکیب 2 یا 3 رنگ دیگر به دست می آیند.

برای آنکه بتوانیم رنگ مناسب برای طراحی سایت خود داشته باشیم لازم است به برخی نکات توجه داشته باشیم:

  • نسبت به فعالیت تجاری خود رنگ مناسب سایت را انتخاب کنید به عنوان مثال اگر فعالیت یک شرکت در باره کشاورزی و استخر های پلیمر است بهتر است از تناژ های آبی که به رنگ آب می باشند استفاده کنید چرا که هر بازدید کننده ای که وارد سایت می شود اولین موضوعی که به ذهنش خواهد رسید آب،کنترل آب، قطره های آب، استخر های کشاورزی و غیره می باشد.
  • آنچه که به شما کمک می کند این است که بدانید مخاطب تان اکثرا چه قشری از انسان ها هستند: به عنوان مثال اگر درباره لباس های دخترانه یا پسرانه یک وب سایت طراحی می کنید تناژ رنگ سایت شما بهتر است آبی و صورتی باشد.
  • رنگ و مدل آرم شرکت می تواند در تناژ طراحی سایت شما کمک برساند به عنوان مثال آرم آدیداس که به رنگ های سفید و سیاه است در طراحی سایت خود از تناژ سفید و سیاه استفاده می کند. تا با آرم شرکت هم خوانی داشته باشد.

 در نهایت به یاد داشته باشید که بیشتر تمرکز شما باید بروی محتو و اطلاعات باشد با این حال انتخاب رنگ مناسب برای سایت و هارمونی بین رنگ ها هم در ارتباط بین سایت و بازدید کننده بی نتیجه نخواهد بود.

 

 


معرفی تیم نوآوران پارسی

سرور بهجت

سرور بهجت

تولید کننده محتوا
فاطمه رسولی

فاطمه رسولی

طراح گرافیک و تدوینگر
پدرام گلمحمدی

پدرام گلمحمدی

تولید کننده محتوا
فاطمه حیدری

فاطمه حیدری

مدیر مجموعه
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوآوران پارسی طرح گستران می باشد.