• 989124458139
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • شنبه تا چهارشنبه 10 الی 18

آیا می دانستید ...؟

انتخاب صحیح دامنه


ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر جزء آن دسته از افرادی هستیدکه به دنبال تاسیس کسب و کار از خود هستید، یا به دنبال ثبت برندی خاص می گردید، پیشنهاد می شود؛ به ایجاد و طراحی یک وبسایت حتما فکر کنید. تا بتوانید از طریق وب سایت با مشتریان و خریداران خود ارتباط برقرار کرده و کالای خود را به اشتراک بگذارید.

لازم به ذکر است؛ پیش از ساخت یک وب سایت ،حتما به یک دامنه احتیاج دارید و دقیقا دامنه آدرسی است منحصر فرد، که با آن سایت شما شناسایی می شود و فقط کافی است که با وارد کردن آن آدرس در داخل مرورگر به راحتی وارد سایت خود شده و از آن استفاده کنید.

انتخاب دامنه در عین حال که آسان است اما اگر چند نکته اساسی در انتخاب آن را ندانید دچار سردرگمی خواهید شد. در این پست ما قصد داریم که این نکته ها را بررسی کنیم:

  • دامنه انتخابی شما دقیقا برند شماست: بهتر است برای انتخاب اسم دامنه سایت خود از اسم های خیلی کلی استفاده نکنید، زیرا که اسم دامنه ای که شما انتخاب می کنید، به عنوان اعتبار شما به حساب می آید مثلا: اگر شما سایتی را با هدف زیور آلات می سازید بهتر است اسم آن را ZivarAlat را انتخاب کنید تا اینکه Zivar_Iran زیرا این نوع اسم های دامنه اعتبار خاصی ندارند همچنین بهتر است در بین کلمات خط تیره یا علامت خاصی استفاده نکنید زیرا که به زودی فراموش می شود .
  • تلفظ راحت و نوشتن آدرس آسان : یکی از مهم ترین مسائلی است که در انتخاب دامنه باید به آن توجه داشت زیرا که اگر تلفظ آن درست و آسان باشد همیشه در ذهن باقی می ماند و دیگر نوشتن آن راحت باشد به خوبی در میان افراد منتشر می شود.
  • کوتاه، کوتاه بنویسید: هر چقدر نامی را که انتخاب کوتاه تر باشد بیشتر و بهتر در ذهن افراد باقی می ماند. ناخودآگاه در صفحات جستجوی مرورگر وب هم می توانید آن را جستجو و پیدا کنید. آنچه که باید توجه داشته باشید این است که کوتاه تر نوشتن نام یک دامنه سایت نباید آن را بی معنی کند پس دقت داشته باشید که نامی راکه انتخاب می کنید حتما باید کوتاه،آسان، و با معنی باشد و از کلمات مناسب استفاده کنید.
  • از پسوند com برای دامنه خود استفاده کنید :در حال حاضر پسوند های متفاوتی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. مانند net،  Co، ir ... غیره. با این حال پسوند Com بسیار معتبر و جهان تر است و برند شما به راحتی ثبت و معروف خواهد شد.
  • دامنه هایی که شباهت با برند های دارند اصلا استفاده نکنید: چرا که این موضوع می تواند برای مشکلات قضایی به عمل آورد.
  • انتخاب نام دامنه ای قابل فهم و مرتبط با تولید محتوای سایت: از نام هایی استفاده کنید که قابل درک باشند یادتان باشد اگر با اولین باری که نام دامنه شما خوانده می شود شخصی بتواند به اطلاعات شما ببرد این یعنی شما در انتخاب نام دامنه سایت تان موفق بوده اید.
  • با استفاده از کلمه کلیدی و بسایت خود می توانید در انتخاب نام دامنه وب سایتتان بهتر شوید: می توان گفت: اینکه شما از یک کلمه کلیدی برای نام دامنه وب سایتتان استفاده کنید. در گذشته بهتر می توانستید سایت خود را در گوگل مطرح کنید، با این حال نه به طور مستقیم از کلمه کلیدی وب سایتتان در نام دامنه استفاده کنید بهتر است غیر مستقیم از آن استفاده شود؛ مثلا: تپ سی یا دیجی کالا از بخشی از کلمه کلیدی وب سایت در نام دامنه خود  استفاده کرده اند. 
  • حتی الامکان دامنه ای که قبلا ثبت شده است را استفاده نکنید: اگر مجبور به انتخاب دامنه ای شده اید که قبلا هم از آن استفاده شده است؛ با یک پسوند یا پیشوند خاصی با کمی خلاقیت آن را تغییر داده و در نهایت آن را ثبت کنید.

نکته آخر و قابل توجه اینکه در خرید و ثبت دامنه عجله نکنید . تصمیم گیری درست جهت انتخاب دامنه میتواند در برندینگ شغل شما تاثیر بسزایی داشته باشد.


معرفی تیم نوآوران پارسی

سرور بهجت

سرور بهجت

تولید کننده محتوا
فاطمه رسولی

فاطمه رسولی

طراح گرافیک و تدوینگر
پدرام گلمحمدی

پدرام گلمحمدی

تولید کننده محتوا
فاطمه حیدری

فاطمه حیدری

مدیر مجموعه
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوآوران پارسی طرح گستران می باشد.